27–28 березня 2025 року в Києві відбулася ХІХ Всеукраїнська науково-практична (звітна) конференція «Розвиток професійної освіти в умовах війни, повоєнного відновлення та євроінтеграції України».
📍 Захід організовано Інститутом професійної освіти НАПН України у співпраці з Відділенням професійної освіти і освіти дорослих НАПН України та Міністерством освіти і науки України. Конференція проходила в онлайн-форматі з використанням сучасних комунікаційних платформ.
📍 Участь у заході взяли близько 300 представників з різних освітніх, наукових та профспілкових структур з 15 областей України.
📍 Особливу увагу було приділено ролі професійної освіти у відбудові країни. Голова Профспілки будівельників України Василь Андреєв окреслив критичну ситуацію в галузі:
«Ефективність роботи у галузі надзвичайно низька: продуктивність праці в Україні в 10 разів нижча, ніж у країнах ЄС. За таких темпів на відновлення довоєнного рівня потрібно 150–200 років. Очевидно, ми не маємо стільки часу».
📍 Андреєв також наголосив на необхідності залучення приватного бізнесу до фінансування професійної освіти. За його словами, тривають перемовини з Конфедерацією будівельників України, Будівельною палатою та Міністерством інфраструктури щодо підписання Галузевої угоди, яка б передбачала обов’язкові інвестиції роботодавців у навчання працівників.
📍 Профспілка вже відкрила 13 навчальних центрів у регіонах та один у Києві (Саперне поле, 45). У планах — запуск кваліфікаційного центру для атестації неформально набутих навичок у сферах оздоблення, фасадів і сантехніки.
«Ми доводимо, що за кілька тижнів можна дати людині базові навички. А далі — працевлаштування і розвиток нових компетенцій у процесі роботи», — підсумував Андреєв.
У рамках секційного засідання «Механізми розвитку державно-приватного партнерства та забезпечення якості професійної освіти» виступила кандидат педагогічних наук Світлана Кравець. Вона представила досвід Профспілки будівельників України щодо проведення семінарів «Інноваційні технології у будівництві», впровадження сучасних технологій у навчання та створення кваліфікаційних центрів.
📍Окрему увагу було приділено ініціативі Profbud HUBs — мережі освітньо-виробничих хабів, які сприяють підготовці фахівців і відіграють ключову роль у відновленні інфраструктури.
Наостанок пані Світлана зауважила : “Партнерство між всіма нами, закладами професійної освіти та роботодавцями сприятиме якості професійної освіти та відбудові.”